Pagini

marți, 28 mai 2013

X motive pentru care merită să porţi aparat ortodontic

Îl port de două luni și am nevoie să-mi distrag atenția acum, când a trecut efectul anesteziei și antiinflamatorul se dovedește prea slab. Port aparat doar pe arcada superioară, metalic, cu bracketsi.

1. Pentru că îți va îndrepta dinții. Evident. Chiar dacă prietenii îți spun "Dar tu nu ai dinții strâmbi". Tu știi mai bine. Iar când medicul îți ține isonul, e perfect.
2. Pentru că acționează repede. Cel puțin în cazul meu, așa pare a fi. Niciodată buza mea superioară n-a fost mai plină. Sigur, ăsta e un efect secundar și va dispărea imediat ce dinții-și vor găsi locul :(. Deocamdată au fost împinși ușor în față și mai sunt și bracketsii qui font toutes choses plus belles.
3. Pentru că nu se vede. Un pic acolo, când vorbești, dar nu e ceva de speriat. Chiar și cel mai vizibil aparat este mai puțin vizibil decât te îngrijorezi tu că va fi. Medicul mi-a recomandat varianta metalică, adică vizibilă, pentru că este mai solidă, mai potrivită pentru deplasarea de care am eu nevoie. Bonus, este mai ieftină decât aparatul ceramic (m-a costat 2.000 de lei - o arcadă), ca să nu mai vorbesc de acela cu safire.
4. Pentru că nu-ți vei mai roade unghiile. Nu mai poți. Nu ai cum să muști ceva, doare. Îmi este dor să mușc dintr-un biscuite, iar când încep o înghețată învelită în strat gros de ciocolată o strivesc ușor prin ambalaj, pentru un start reușit.
5. Pentru că vei slăbi, dacă asta vrei. Sau nu vei slăbi, dacă nu vrei. Eu n-am slăbit, din fericire. Adevărul este că, în afară de alune-migdale, poți că mănânci orice. Cu furculiță și cuțit. Ca idee, mă limitez la cartofii prăjiți și renunț la cheeseburger.
6. Pentru că îți dă un orizont de așteptare clar. În cazul meu, un an și jumătate.
7. Pentru că faci ceva pentru tine, fie că e must have, fie nice to have. În cazul meu - nice to have. Acum trei ani m-am gândit la asta pentru prima dată, atunci când m-am văzut în pozele de la o nuntă.
8. Pentru că vei asista la tot felul de glume spuse pe seama ta:
"Să vă ajut să strângeți. - Nu, tu stai liniștită, relaxează-te, ai aparatu'",
"Nu-ți fă griji, Mary, văd tot mai multă lume cu aparat. - Dar tu pe unde umbli, pe la Sf. Sava?"

și, bineînțeles,
"Ai grijă că vine furtuna, să nu te trăznească".
9. Pentru că poți să dai, ca mine, peste cel mai simpatic chirurg BMF, care te-ngrijește profi, murmură la final You'd better find somebody to loove, odată cu radioul, și te-apasă cu tifonul pe vârful nasului - "Nu m-am putut abține" (face parte din tratament :). Și-apoi te-întreabă dacă trebuia să scoată dintele ușor strâmb.
10. Ce să vă mai spun, ca să fie zece. A, da. Pentru că nu doare. Acuma mă doare pentru că am scos incisivul supranumerar, cel care furase din spațiul rezervat caninilor. Un timp voi râde numai din priviri :)

P.S.: M-a ajutat să mă decid și blogul acesta, mulțumesc.

3 comentarii:

  1. 11. makes people look like cool nerds :))

    in curand probabil iti poti printa 3d dantura perfecta, fara sa te mai chinuiesti 1.5 ani.

    Apropos, ce se intampla dupa ce se incheie perioada asta? ca banuiesc ca dintii se vor stramba iar, incet dar sigur :))

    RăspundețiȘtergere
  2. :) ma tem un pic de asta. Adica e cam logic. Medicul zice ca daca port gutierele atat ca trebuie (niste chestii transparente incolore care-mbraca dintii dupa ce dai jos aparatul), nu-s probleme. Dar cine stie :)

    RăspundețiȘtergere
  3. da, ma gandeam si eu ca ar fi buna o simulare 3D, cum vezi pe la Discovery. asa ai stii daca rezultatul final, atat cat il permit legile fizicii, merita efortul.

    RăspundețiȘtergere