Pagini

miercuri, 24 februarie 2010

Cursuri de dans contemporan la CNDB

Centrul National al Dansului Bucuresti anunta pe facebook reinceperea cursurilor de dans contemporan la 1 martie. Va anunt cu mandrie :) ca am facut si eu modulul de incepatori, acum un an, cu profesorul Mihai Mihalcea. De aceasta data, profesori sunt Carmen Cotofana si Farid Fairuz – module incepatori, Andreea Novac – modul intermediari, Madalina Dan – modul avansati si Andreea Belu – contact improvisation incepatori. Ce-o fi acest "contact improvisation incepatori"? Modulele constau in 6 intalniri saptamanale ce se vor desfasura in lunile martie si aprilie 2010.

Cursul de dans contemporan nu te invata cum sa dansezi la petreceri si nici nu tine loc de sala (desi, daca ar face mai multe ore pe saptamana, ar fi cea mai buna miscare posibila). Pe mine m-a ajutat sa fiu mai constienta de corpul meu, sa-mi gasesc echilibrul miscarilor si echilibrul in spatiu. Poate ca suna pompos, dar in timpul cursului chiar foloseam aceste cuvinte atunci cand il recomandam tuturor. In cele 6 saptamani de curs, miscarile s-au imprimat cumva in corp si ajunsesera sa fie executate firesc, oricand. De exemplu, cei din jur au remarcat ca merg altfel. Acum trebuie sa-mi amintesc sa ma corectez atunci cand pasesc si sper ca memoria nu-mi joaca feste: mergi ca si cum ai impinge aerul cu pelvisul, constientizeaza trecerea corpului de pe un picior pe altul, tine spatele drept si umerii coborati, ca si cum ai fi atarnat de un umeras, iar capul si privirea - mereu semete.
Se lucreaza mult cu podeaua, colegele chiar ma intrebau cand mai am ore de "tavalit" :). O sedinta de miscare pe acea muzica iti elibereaza mintea (din pacate nu am reusit sa obtin playlist-ul). Pe termen lung, te dezbraca de inhibitii. Partea aceasta nu a functionat prea bine la mine, si acesta a fost si motivul pentru care nu am mers mai departe, la intermediari. Nu reuseam sa improvizez in dans, spre sfarsitul modulului. Asta nu tine de spontaneitate, cred, ci de o abilitate mentala de a "iesi din tine", din tiparele cu care esti obisnuit si cu care stii/crezi ca sunt obisnuiti si ceilalti. Un fel de "dance like no one's watching". Am descoperit, inca o data, ca ma simt mai confortabil in postura de observator. In acele momente, eu si altii ca mine ne asezam pe margine, cu genunchii la piept, si ne uitam la cei cativa gratiosi si expresivi, care, apropo, s-au recunoscut imediat, si-au dat seama ca vorbesc aceeasi limba.

Inscrierile se fac pe 25 si 26 februarie, intre 17:00 si 20:00, in ordinea solicitarilor. Nu se pot face rezervari. Din experienta va spun ca toate locurile se ocupa din prima zi, asa ca, daca va intereseaza, ar fi bine sa fiti acolo chiar la ora 17:00. Mai multe detalii gasiti aici, pe cndb.ro

Clipul il postez pentru ca-mi place melodia, este singura legatura cu cursul de dans.

6 comentarii:

  1. haha, imi amintesc de lectiile mele de salsa cu Usucama (nu stiu daca asa se scrie, dar asa suna -inspirat nu? :) -numele sudamericanului care il preda).
    OK guys, do exactly as I do, 1-2-3-4 si alte balarii. m-a frustrat ceva inceputul cursului, pana mi-am dat seama ca totusi am si genunchi si coate, si ca acestea chiar sunt flexibile. :)) Mari, nu sta pe margine, cu tot penibilul primilor pasi! stiu cum este din proprie experienta, ai vrea dar nu stii daca, ce vor gandi niste anonimi, etc. Stiu si ca "pai nu ma simt bine daca as face asta, nu sunt eu", dar exista un proverb asiatic pe care l-am adaptat, destul de bun: ca sa faci un anumit lucru, trebuie sa devii o anumita persoana; cand ajungi acea anumita persoana, probabil nu iti va mai pasa sa faci lucrul respectiv. Tu free-styling in fata colegilor de dans nu esti tu, esti acea noua persoana, care s-ar putea chiar sa enjoy experienta intr-un mod pe care tu nu ai cum acum sa il intelegi pentru ca nu ai devenit acea persoana. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. e si mai interesant. "pai nu sunt eu" devine "cine sunt eu?". cat sunt eu esenta si cat sunt eu=toate lucrurile pe care le-am vazut/citit/auzit etc? cum as putea sa ma misc altfel decat am facut-o pana acum, decat am vazut la tv sau in spectacole? chiar asta ne spunea profesorul, sa uitam cliseele, sa lasam corpul sa se miste imprevizibil. cum ar fi posibil, daca il ghideaza creierul mereu alert? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. :) "cum as putea sa ma misc altfel decat am facut-o pana acum, decat am vazut la tv sau in spectacole?" - ok, atunci nu putem fi genuin originali? tot ce am face nou nu reprezinta decat o combinatie de mici experiente disparate, puse laolalta intr-o constructie noua, dar totusi ne-originala? chiar daca am experimenta un lucru original, oare l-am recunoaste/intelege, avand in vedere limitarea "constructiei" noastre launtrice data de conditionarea lingvistica/culturala? daca m-ai intreba, asa este, nu ai cum sa te misti altfel decat ai vazut, pentru ca noi, ca sistem, nu avem cum sa evoluam fara un input exterior noua; tot e facem este sa combinam informational elementele cunoscute. si mai interesant este ca in prezent exista, simplificand bineinteles, 2 mari trends spre cunoastere: renunta la tot ceea ce esti si, fara acest "zgomot de fond", vei gasi esenta lucrurilor sau cunoaste tot ceea e poti cunoaste, si vei ajunge sa cunosti/vei tinde la limita matematica a adevarului. tocmai asta presupune "iesirea din matca": renunta la ceea ce esti cand ai intrat pe usa salii de dans :) . mda, usor de zis, nu?

    RăspundețiȘtergere
  4. cred ca mergem pe un drum gresit. am vazut postarea ta si ai dreptate. dar in acest caz, cu dansul, trebuie sa tinem cont de faptul ca altii reuseau sa improvizeze bine. probabil ca ceva a vibrat in ei (emotie, sentimente) si faptul ca se simteau in largul lor ne facea pe noi sa-i vedem altfel. poate ca nici ei nu erau deloc creatori in acele momente, dar nu le pasa. asta e, nu le pasa. nici macar nu executau corect miscarile standard, din timpul exercitiilor. dar era ceva la ei, o prezenta. o atitudine. hmm, am ajuns la atitudine, divagam rau. dar ma declar multumita de rezolvare :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Meri,stii cumva daca mai exista un alt loc unde se tin cursuri de dans contemporan?exista sansa sa te distribuie mai apoi in piese de teatru?

    RăspundețiȘtergere
  6. ella, scuza-ma ca iti raspund atat de tarziu, acum am vazut mesajul tau (trebuie sa fac ceva in privinta asta, hmm..). Nu stiu daca se mai tin undeva astfel de cursuri, dar CNDB este sursa cea mai sigura, pana la urma. Din apirilie incepe o serie noua de cursuri. Cat despre piesele de teatru - ar fi mai bine sa ii intrebi pe ei. In fond, daca esti bun si iti doresti sa faci asa ceva, cred ca se poate gasi posibilitatea unei colaborari. Site-ul lor este www.cndb.ro

    RăspundețiȘtergere